مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 دی 1399 ساعت 07:302020-12-31بين الملل

العربی الجدید| فشار واشنگتن بر رییس جمهور مصر برای مشارکت در اجلاس شورای همکاری


یک روزنامه چاپ لندن خبر داد، رییس جمهور مصر هنوز تصمیم خود را برای حضور در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس قطعی نکرده است؛ اما داماد رییس جمهور فعلی آمریکا در حال اعمال فشار بر اوست تا وی را وادار به مشارکت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دیپلمات های مصری در قاهره و دو کشور عربی حاشیه خلیج فارس در گفت و گو با روزنامه العربی الجدید فاش کردند که عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر هنوز پاسخ مثبتی به دعوت سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی مبنی بر حضور در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس نداده و السیسی همچنان در حال بررسی موضوع است.

العربی الجدید به نقل از منابع یادشده نوشت، قاهره هنوز هیأت خود را برای حضور در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که قرار است در تاریخ پنجم ماه ژانویه در ریاض برگزار شود، تشکیل نداده است.

این منابع در این خصوص گفتند: علت تأخیر السیسی در قطعی کردن موضع خود در قبال دعوت [شاه سعودی] این است که میانجی های مشارکت کننده در حل و فصل بحران قطر، تا به این لحظه، پیامی مبنی بر پاسخ مثبت دوحه به مطالبات مصر به او منتقل نکرده اند .

منابع یادشده در ارتباط با مهم ترین مطالبات قاهره از دوحه، به دست کشیدن از انتقاد از سیاست های مصر و مواضع داخلی و خارجی السیسی در رسانه های قطری؛ چه آنهایی که از حمایت دوحه برخوردارند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

العربی الجدید| فشار واشنگتن بر رییس جمهور مصر برای مشارکت در اجلاس شورای همکاری

العربی الجدید| فشار واشنگتن بر رییس جمهور مصر برای مشارکت در اجلاس شورای همکاری